Untuk Lelaki

Aku juga lelaki sperti kamu semua ingatlah bahawa segelitir lelaki yang meluka kn hati wanita, semua lelaki dituduh "lelaki sama sahaja". Itulah perkataan yang sering diungkap oleh wanita yang pernah di kecewakan oleh seseorg lelaki. Tetapi kita sebagai lelaki harus la bersabar dan mohon agar Allah memberi petunjuk nya.  Kerana Allah itu Maha Mengetahui.

Untuk tatapan seseorang yang bernama lelaki ketahuilah bahawa seorang wanita itu amat cepat tersentuh hatinya dan janganlah sekali-kali menghancurkan hati seorang wanita kerana nalurinya yang lembut dan mudah terasa. 
 
  Jangan kita mencuba mengambil kesempatan keatas seorang wanita yang lemah, sebaliknya bimbinglah mereka ke jalan yang benar dan yang diredhai Allah. Tidak dinafikan banyak wanita yang telah terjebak, tetapi bantulah mereka dengan ikhlas dan janganlah peralatkan mereka dengan sewenang-wenangnya kerana wanitalah maruah sesebuah negara atau bangsa itu. Semoga hati-hati lelaki yang suka pada wanita menyedari akan hakikat ini. Sedar lah wahai lelaki..

  Wanita memperlukan kasih sayang daripada seorang insan yang bernama lelaki dan janganlah lelaki merasakan yang dirinya begitu ego dan menyatakan bahawa wanita tidak bisa hidup tanpa lelaki. Jika lihat di luar sana banyak ibu tunggal yang boleh hidup berdikari membina keluarga yang ditinggalkan suaminya sehingga anak-anaknya berjaya dan berjaya,

Berapa banyak lelaki yang sanggup melakukannya tanpa wanita????

  Sememangnya wanita mampu hidup tanpa kehadiran lelaki tetapi tidak banyak lelaki yang mampu hidup tanpa kehadiran wanita. 

Selamatkanlah wanita dari lembah kehinaan dan jadikanlah wanita sebagi barang yang amat berharga dan jadikanlah mereka perhiasan yang indah dan dapat mewariskan zuriat kepada lelaki. 

  Semoga nasib mereka sebagai wanita terbela...insya-Allah..wassalam.

0 ulasan:

Catat Ulasan

About this blog

Follow

Aku

Pahang, Malaysia
Asslamualaikum.Insan yang lemah di sisiNya.

Kalendar

Dikuasakan oleh Blogger.

Jom Chat


ShoutMix chat widget

Cari Blog Ini